Buske som buske…

Standard

Jag är ju en sån där messerschmitt som alltid ska ha rätt har jag hört. Jag ser aldrig ur någon annan vinkel än min egen osv, osv… Å just därför måste jag messerschmitta mig nu, precis som jag brukar göra i advent när folk påstår att de har mossa i adventsstaken.

Nej, du har ingen jasmin som blommar nu! DET ÄR EN SCHERSMIN!!!
Jasmin och schersmin tillhör inte ens samma familj, utan är helt olika arter. Av någon anledning blandar folk ihop jasmin och schersmin och är övertygade att den vita, doftande busken som blommar på försommaren är en jasmin. DET ÄR EN SCHERSMIN!

Jasmin odlas oftast inomhus i kruka, klarar sig inte ute. Vinterjasmin klarar sig hyfsat bra upp till zon 2. Vek och tunn är den å har gula blommor. Inte doftande vita blommor för då är det EN SCHERSMIN!

doftschersmin

Schersmin

Jasmin

Jasmin

14 responses »

  1. Pingback: Buske som buske… | MiesLiv | Christer.L.Hansson

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

