Hemgång from hell…

Standard

Njöt sol och värme under lunchen. När jag några timmar senare gick ut för att cykla hem var det svinkallt. Vantar hade varit skönt!

Cyklade till yogastudion WinWin och köpte ett par CD-skivor. Mycket välbehövliga skivor visade det sig.
På väg hem märkte jag att det var lite dåligt med luft i bakdäcket så det var bara att börja knalla och leda cykeln. Den allmänna cykelpumpen man ställt upp längst cykelvägen var så klart trasig. Knallade vidare till macken, som också ligger längst vägen, men där funkade inte luftventilen min cykel.
Jag var inte bara trött, utan hungrig så jag var skakig, kände mig nästan svimfärdig innan jag var hemma men jag hade inget val, det var bara att knalla hemåt.

Totalt drog jag den där jävla cykeln en mil, många steg blev det visserligen, men nu ser jag fram mot morgondagens regnande. Jag tänker åka buss till jobbet.

CDs

Kunde inte ha köpt bättre skivor…

8 responses »

  1. Balle vad surt!! Jag hatar cykelpumpning för det krånglar alltid. Det är så illa att jag inte tagit upp cykeln på två år för att jag blir så lack. Jag har en pump med 74 munstycken typ (nä fyra men det känns som för många) och man måste liksom hålla det där jävla munstycket helt rakt – samtidigt som man ska pumpa…ståendes….ja du fattar…

  2. Jag ogillar det där med att det finns två olika ventiler på cyklar. Jag fattar inte hur man pumpar dom där bilventilerna 😦
    Stackare :/

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

