Needles and pins…

Standard

Började morgonen hos farbror akupunktören. Eftersom jag svarade så bra på förra behandlingsomgången tog han i lite mer idag. Om det innebar något mer än att addera en nål i knät vet jag inte. Vet bara att det spände och drog  den här gången vilket det inte gjorde första gången. Ska dit igen om en vecka och sen är jag bra… Härlighet!

Sen bar jag iväg till Gynmottagningen tillsammans med ordföringen i Liljan. Det passade extra bra att synas ute bland kvinnor nu när det är cellprovsvecka i hela landet.
Vi premiärvisade vår fina roll up, sålde pins och hade det bra. Gick runt till onken och fyllde på med våra broschyrer och tidningar i väntrummen. Kändes lite skumt att gå in på onkologiska dagavdelningen där man får sina cellgifter. Skumt men skönt att kunna gå därifrån efter några minuter bara.

Nu tar vi lite sommaruppehåll på sjukhuset men är tillbaka i höst igen. Då har vi planer på att ha mer regelbundna besök på både avdelning och mottagning. Det blir bra!

Hade planer på att avsluta min dag på lott men har fått som träningsvärk i knät. Så det blir hemmafix och distansjobb i stället. Å det blir bra det å.

nål

4 responses »

  1. Fascinerande att nålar fungerar. Hoppas på varaktig bättring.

    Men här kom också det dåliga samvetet. Cellprovsvecka…, jag har inte varit och tagit prov på decennier.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

