Bemötande…

Standard

När jag är kund eller gäst så krävs det inte mycket för att jag ska må bra och ha det gott. Ett bra bemötande räcker långt.

Var in på ett telekomföretag i staden för att reklamera mina in ears som glappade efter bara några dagar. Å jag som är storkonsument av ljudböcker klarar mig inte utan mina in ears. Inga problem, självklart fick jag nya utan ett enda knot. Det hade inte varit fler som haft problem med dessa så jag fick förmodligen ett måndagsexemplar och kunde ta ett par likadana. Men skulle de också glappa var jag välkommen tillbaka och prova ut ett annat märke. Kanonservice med andra ord.

Träffade på Mats på stan och vi bestämde oss för att gå och ta en bit mat och ett glas svalkade dryck på en restaurang nära resecentrum.
Jag tog en Skagen, han en Caesar. När han ätit av en del av maten såg vi en stor klump av kycklingstrimlor som inte tinat ordentligt. Så han gick naturligtvis tillbaka med maten och fick höra -du vet väl att kycklingen ska vara kall i en Caesarsallad? Men det är skillnad på kall och fryst vilket han också påpekade. Personalen svarade med att stoppa fingret i kycklingköttsklumpen. Fräscht! Men till slut så fick han sin sallad.
Hur svårt hade det varit att bara be om ursäkt och fixat en ny direkt utan att påpeka självklarheter till kund? Nä, där var servicen inte helt okej.

Fast vinet var gott.

skagen.PNG

8 responses »

  1. Vad äckligt. Ville dom känna kunde dom gjort det i köket efter att ni fått en ny sallad. Jag har ofta fått ljummen – varm kyckling på Cesarsallad, aldrig kall och aldrig fryst

  2. Kunden har rätt, det är inte så svårt. Jag pröjsar och ska ha servicen. Ingen jävel stoppar fingrarna i min mat eller någons annans. Äckligt och inte alls service vänligt att göra så. Eller argumentera med en kund.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

