Mörkrum…

Standard

Att jag gillar mitt hem är inte att överdriva. Jag gillar att rensa, kasta eller ge bort sådant jag inte längre använder. Jag gillar att skapa rymd och ytor. Å så gillar jag att förnya, renovera, göra nytt. Särskilt badrum.

Men i just bad- eller duschrum vill jag inte ha som i övriga lägenheten där jag har ljust. Nej, i bad och duschrum vill jag ha mörkt. Det blir mindre sjukhuskänsla över rummen då.

For runt på nätet och letade inspiration och hamnade hos Comforthuset. Där kan man se hur urläckert det är med mörkare bad- och duschrum. Hittade dessutom jätteläckra duschgrejer där. Eller duschset/duschpanel som det tydligen heter. Jag hade inte en aning om det. Nu är tyvärr mitt eget duschrum väldigt litet. Om det inte hade varit det skulle jag gärna ha investerat i ett steambad. Ni vet en sån där dusch man kan få en massa olika strålar åt alla håll och kanter. Även ånga om jag förstår det hela rätt.

Men tyvärr, jag får inte plats med en megadusch. Fast å andra sidan kan jag kasta ut badkaret i badrummet och på så sätt få plats med en… Hmm, nu fick jag en hel del att fundera på. Å framför allt räkna på. Återkommer i bad- och duschrumsäventyret.

bad

Mitt mörka badrum, mitt i renoveringen och tillfixet.

9 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

