I surrender…

Standard

När jag provade ut terminalglasögon tyckte optikern att det även vore bra om jag skaffade ett par progressiva, att ha för alltid. Ni vet… glasögon på heltid på grund av ålder!

Eftersom jag fortfarande var 49 då vägrade jag. Men lovade att komma tillbaka när jag passerat 50.
Å jag håller vad jag lovar och igår gick jag dit, hittade ett par bågar, betalade och gick ut. Om ett par veckor är det officiellt. Jag är en glasögonorm, enbart på grund av ålder.

pilgrim

9 responses »

  1. hahahaha! Själv gick jag till optikern för 10 år sedan och fick höra att mitt synfel berodde på åldern. Då 39. Efter att ha dragit glasögonfodral i huvudet och en putsduk på näsan så vände jag på klacken och gick. Fick dom krypa tillbaka (fast till en annan optiker) ett par år senare och sedan 5 år sitter mina progressiva på näsan. Välkommen till ålderdomen! 😉

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

