Fira livet…

Standard

Det finns alltid en massa att fira. Idag tänker jag fira stort för just idag är det på dagen tre år sedan jag vaknade och inte behövde gå på någon behandling. Minns att det var en stor dag. En skön dag men samtidigt var jag livrädd! Livrädd över att bli lämnad ensam av de som varit min trygghet under flera månader. Livrädd för att börja leva ett ”vanligt” liv igen utanför sjukhuset.
Man kan tro att det var enbart lättnad när allt var över men så var det verkligen inte. Folk runt mig menade att jag borde vara glad för ”nu skulle allt bli som vanligt igen”. De frågade om när jag skulle börja jobba, när jag kunde börja umgås som vanligt nu när allt var över.
Men det var inte över, vet inte om det någonsin blir det. Livet efteråt blir annorlunda men det betyder inte att det behöver bli dåligt. Men det var länge sedan jag tänkte att jag skulle återgå till livet jag hade innan parentesen. Jag lever här och nu. Jag är cancerfri och mår bra, men frisk blir jag aldrig. Å det kan jag leva med.

Men som sagt, det finns alltid något att fira och idag är en stor dag.
4 maj.jpg

10 responses »

  1. Du blir aldrig densamma,för trauma ger insikt till livet på ett positivt sätt. Carpe diem är det bästa mottot som finns. Är så lätt att hela tiden tänka framåt och oroa sig..Jag kämpar dagligen med att leva här och nu. Livsglädjen i mig är det bästa som finns. Den luser starkt i dina ögon min fina gullis ❤ ❤

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

