Sista april…

Standard

Sista april i Uppsala är helt galet. Festen börjar, för de som orkar, flera dagar innan och idag är liksom finalen. Champagnefrukost, sillunch, forsränning, mösspåtagning, fest och roligheter. Eländet tänker jag inte ens skriva om, det är så trist att vara dyster och det dåliga händer ändå.

Mina gamla planer ändrades och jag tar dagen som den kommer. Vet inte ens om jag far ner på stan idag. Kanske, kanske inte. Det kan hända att jag tar en dag på lott i stället. Där finns det alltid att göra, oavsett dag.
Jag har det nog rätt tråkigt om jag känner efter. En dag då hela Uppsala firar…

sista april

10 responses »

  1. Jag kan vinka till mina systrar, och mina syskonbarn där de står i mängden. Mamma men framför allt pappa stannar nog hemma. Kul för systrarna som aldrig upplevt Uppsala-galenskapen, man måste nog vara där för att förstå.

    Stor, stor kram på dig. Det känns som om du behöver den lite extra idag?!

  2. Tack o kram till dig också.
    Ja, jag tror man måste vara här för att förstå. Det är verkligen något speciell i stan nu. Hoppas dina systrar har det bra här trots allt! ❤

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

