Som på riktigt…

Standard

Nu har dotter och svärson äntligen fått sig en lägenhet, som på riktigt. Så idag var hon här och hämtade en del saker som fanns kvar. Å eftersom de nu har fått en stor lägenhet, ett radhus på fyra r.o.k., så behövde hon en hel del saker.

Så vi har ätit morv, vi har packat glas, köksprylar jag haft dubbelt av, handdukar och gud vet vad man behöver när man börjar med eget bo. Men framför allt, vi har haft kul och jag är sjukt glad för hennes skull. För deras skull!

Å i sommar ska jag hjälpa dotter med planteringar och grönytorna. För som hon sa, även på framsidan har hon en baksida!

Det här kommer att bli riktigt bra det här. Det roar mig mycket!

hem

2 responses »

  1. Jag har visserligen inte egna barn, men det är något visst med unga människor som man sett växa upp. Att få se att de är kloka och hittar sina egna liv. Det är så härligt.

    • Jo, det är en fröjd för hjärtat att se dem skapa egna liv. Det är trots allt det man rustar dem för under hela deras uppväxt.
      Men det är också en massa vemod, och en smula ledsamhet, att se dem flytta. Mest stolthet. 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

