Så ovärdigt…

Standard

På mitt jobb har vi Internservice som fixar och donar så att vi trivs, mår bra och kan sköta vårt jobb. Typ!

När de går ut med information så sker det inte på ett milt och bedjande sätt. Onej, det mailas ut skrikmail. Alltså mail med VERSALER, GÄRNA I FETSTIL OCH MED MÅNGA UTROPSTECKEN!!! Vi får tydliga instruktioner om hur vi ska göra med informationen också. Praktiskt!

Ja, jag är ironisk och raljerar. Men kan man göra annat än när man får sådana mail som jag beskrev här ovan. I det här fallet handlade det om larm, öppettiderna i receptionen, hur vi MÅSTE gå tillväga när vi öppnar en låst dörr. Vi ska ALLTID dra kortet, Använd ALDRIG dörrvredet! VERSALER och fetstil överallt.

Ovärdigt! Jag önskar att kommunikation blev ett krav för dem som vill arbeta i en offentlig förvaltning.
Jag struntar fullständigt hur folk skriver hemma, hur de skriver i sina privata mail men på jobbet måste det vara någon ordning. Man klappar inte kollegorna på huvudet, på det där viset, via mail. Så det så!

tvång

6 responses »

  1. Så trist. Och så vanligt. Men jag brukar tycka lite synd om dem – tänker att de tycks ha så tråkiga liv att de ser en enkel fråga som ett världsproblem. Världen = deras egen sfär, vilket jag ser som trist och inskränkt.

    Våra liv är rikare än så!

    • Jag trodde i min enfald att det här inte var vanligt utan tillhörde undantagen.
      Ja, jag håller med dig….. våra liv är så mycket rikare. Dessutom är jag inte mitt jobb, som de där tycks vara. 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

