Forgive me father, for I have sinned…

Standard

Jag har gjort något som är förbjudet i min BRF. Väldigt förbjudet till och med.

Jag har SLÄPPT IN EN OBEHÖRIG I VÅRT SOPRUM! Jag förstod inte det själv förrän det var försent. Hoppas det är något förmildrande.

Jag har haft förrådstömning idag mellan tupplurarna. Kastade bl.a. min gamla hushållsmaskin. Såg att en bil backat upp mot soprummet, men det är ju inget ovanligt eftersom folk kan ha tunga saker att kasta. På väg ut mötte jag mannen och jag frågade snällt om han skulle in. Å eftersom han skulle det så höll jag upp dörren åt honom.

Nästa sväng jag var ut med än mer skit så såg jag att elektronikbehållaren var tömd på det mesta. Borta var även min gamla hushållsmaskin.
Jippi säger jag. I stället för att kastas är det någon som tagit hand om skiten. Han ska kanske laga det som går att laga, använda det som går att använda eller sälja vidare.
Jag gillar återvinning, så jag skäms inte ett dugg. Men när ordföranden får veta detta lovar jag att vi snart har bevakning i soprummet!

 

5 responses »

  1. Måste erkänna att jag är lite tudelad inför detta. Jag gillar återvinning och jag ser själv till att återvinna. Men jag gillar även säkerhet.
    I vårt soprum går det personer, hela tiden, som sorterar och grejar. Det känns väldigt otryggt. Det förstör en hel del också. Ännu så länge har vi klarat oss från bränder med det känns som en tidsfråga. Har även noterat att viss elektronik, batterier och annat miljöskadligt försvunnit. Det är ju ok om det används men det vore riktigt illa om det hamnar i orätta händer eller ute i naturen.
    Det har även hänt att jag blivit illa tillmods då någon står och säljer de saker jag har slängt (bland av säkerhetsskäl). Känns inte bra.
    Så även om jag gillar återvinning, så gillar jag även att ha lite koll. Säkerheten är viktig för mig.

  2. Hos oss har vi en udda granne som stökar till det i soprummet. Öppnar soppåsar och rotar efter grejer, inte för att återvinna utan för att samla i sitt eget förråd. Mannen i fråga börjar vara halvsenil o folkilsk. Kan säga att det muttras om honom…. Och jag tänker Tack o lov att det inte är jag som ska tömma hans förråd och lägenhet den dan han trillar av pinn…..

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

