Vänner och tid, väntid…

Standard

Igår hängde jag med en mycket god vän, Åsa, som jag har gått i grundskolan med. Sedan vi gick ut nian har vi haft en enda återträff, å det var i början av 2000, å då sågs vi också. Det är alltså en hel del år sedan vi sågs.
Men så igår var det dags. Å fast det gått många år så kändes det inte så. Vi behövde inte ens gå tillbaka och ta vid där vi slutade senast utan vi var verkligen här och nu. Pratade om det som fanns i våra liv i detta nu. Det kändes inte som om vi varit ifrån varandra i så många år. Inte alls. Å tiden mellan tolv och fem bara försvann. Väl hemma var jag full med energi.

Å andra sidan har jag en kompis bekant i mitt liv där vi inte har samma flyt när vi ses. Vi hade kanske det en gång i livet men inte nu. Å när vi ses så är det bara jobbigt, obekvämt och tiden sniglar sig fram. Det är sällan något nytt som kommer fram när vi ses, utan gammalt ska ältas. Gärna mer än en gång. Väl hemma tar jag en tupplur för jag är dränerad på energi.
Det riktigt jäkliga är att såna människor inte har en aning om hur de uppfattas av andra. De har ingen aning om sitt egoistiska sätt. Å nej, det spelar ingen som helst roll om man berättar det för dem eller inte. Ingen skillnad.

Sånt sitter jag och funderar över idag. En dag då jag är hemma och är tokförkyld. Men efter att ha haft en härlig söndag kan jag ta det. Det blir någon slags balans av det. Universums balans.

Å det roar mig!

6 responses »

  1. En barndomsvän och jag fortsatte att träffas ibland, även med våra män, utan att åtminstone jag funderat över varför. Tills min man försiktigt frågade om det var viktigt för mig att vi sågs. (Han tyckte tydligen inte det var särskilt kul.) När jag tänkte efter insåg jag att det tyckte intejag heller, och dessutom kom hon varje gång med någon spydighet om/till mig.

    Så vi la ner det hela.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

