UL i ett nötskal…

Standard

För inte så länge sedan lovade ovan nämnda företag att sänka avgifterna på resor. Månadskortet skulle sänkas i två steg för att i år, 2016, kosta 500:-/månaden. Inte bara lovade förresten, det beslutades så.
1

Men idag har man tydligen glömt det på det där företaget som gud glömde… nu ska kostnaderna för oss som åker kommunalt höjas! I stället för utlovade 500:-/månaden ska vi nu betala 795:-/månad. Galet!
Samtidigt säger man att i Uppsala ska fler åka kommunalt och färre ta bil.

Jo tjena! Idioter!

2

13 responses »

  1. Dom jobbade nog från fel håll, det står i artikeln ” Sedan gör vi en översyn av hela landstingets verksamhet. Därefter tar vi beslut om finansieringen. ”, man kanske borde gjort tvärtom?

  2. Trist. Jag som bor längs pendeltågetslinjen som tar mig till Uppsala blev otroligt irriterad när jag insåg hur mycket tilläggsbiljetten till SL-kortet kostar. Nästa gång tar jag bilen. Det är de signaler som våra politiker ger oss.

    • Ja, jag hör många som säger samma sak, de tar bilen i stället. Galet!
      I kommunens styrdokument står uttryckligen att man ska främja kommunalt åkande framför bilburet. Jo hej du!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

