Är det ute att vara artig…

Standard

För mig är det självklart att svara på en inbjudan. Ja eller nej tack. Skitenkelt!

Å har man svarat ja tack förutsätter jag att man också kommer. För bakom varje ja tack sker en handling av den som bjöd in från början. Det handlas kanske både mat och dryck, det fixas plats och dukas upp och den som bjöd in tar sig tid att se till att den inbjudne ska ha det bra.
Självklart kan saker och ting hända. Men då hör man av sig och meddelar det. Man ger inte bara fan i att komma. Sånt gör mig pisst. Det är brist på både uppfostran och folkvett.

Så det så!

kort

26 responses »

  1. Jag gjorde så en gång. Förra året. Landade hemkommen från Thailand dödsförkyld och bara dog i soffan hemma fast jag sagt jag skulle komma på fest. Jag har Ågren över det varje dag. Men just då hade jag bara snor i hjärnan

  2. Håller med fullständigt!!! Jävligt respektlöst mot den som handlar o fixar o donar! Att inte höra av sig med ett ja el nej går FET bort! Riktigt lågt! 😱😢😱😢

      • Innerst inne borde de ha dåligt samvetet.

        Det är i sådana här fall som jag skulle vilja kunna skicka en förbannelse över dem av typen ”Sju sömnlösa nätter”, ”Hemoröjder” eller ”återkommande skoskav”. Det vore lämpliga ”straff”.

    • Klart jag inte tar det personligt. Men jag stör mig på att folk är så jävla nonchalanta. Det gav å andra sidan mer mat och sprit till oss andra. 🙂

  3. Du har helt rätt.
    Precis som du skriver så är det mycket som sker kring en inbjudan, planering och inköp osv. När en gäst bara helt sonika uteblir så är det som att mina ansträngningar som värd är betydelselösa. Nu tror jag inte det är vad den uteblivna gästen avser men likväl är det helt krasst vad det känns som. Så det är inte bara oartigt det är respektlöst och kan göra riktigt ont om det vill sig illa. VET HUT 😉👊

    • Det känns jävligt nonchalant. Å det handlar om vuxna människor så de borde kunna tänka lite längre, kan jag tycka.
      Vet hut, är för övrigt ett förbaskat bra uttryck! 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

