Slående gravitation…

Standard

Tackar som frågar alla… Jag mår bra, allt har gått fint på alla sätt och vis trots en redig vurpa på sjukhuset natten mellan tisdag och onsdag! Någon som är förvånad?

Opades på tidagen, allt gick fint och jag var rätt pigg under eftermiddag och kväll. Var upp och knallade några gånger och även det gick fint.
Under tidig natt så kände jag att jag måste upp på toa. Var duktig, satte mig upp försiktigt och kände efter, allt funkade. Satt kvar på sängkanten en stund, fortfarande allt bra. Gick ut på toa och när jag var mellan mitt rum och toa så kände jag att allt började snurra. Vet att jag funderade över om jag skulle gå till toa eller tillbaka till rummet. Sen svartnade det.

Vaknade upp av att två sköterskor tog hand om mig på bästa sätt… men jag mindes inte ett dugg, visste inte var jag var och varför jag låg på golvet. Fattade inte vad de pratade om när de pratade om sjukhus och operation. Allt var borta! Tack och lov så kom jag tillbaka rätt snabbt.

Det visade sig att jag hade tuppat av på grund av lågt blodtryck. Å i stället för att dåna lite klädsamt som man gör på film, ramlade jag som en jävla fura. Bakom mig stod en sån där plåtvagn på hjul de har på sjukhus och naturligtvis träffade bakskallen kanten på just plåtvagnen… därefter träffade samma bakskalle golvet.
Tydligen hade det smällt utav bara faan där i korridoren. En patientkompis vakande och for upp, även hon nyopad, och undrade vad som stod på. Då var redan sköterskorna där och tog hand om mig. De var, tack och lov, inte så långt bort från mig.

Jag tänker på hur gravitationen måste älska mig. Men den kärleken är inte ömsesidig, det lovar jag.
Resten av vistelsen på kortvårdskirurgiavdelningen mådde jag lite illa, hade ont i huvudet men var åtminstone vid medvetande. Blodtrycket återvände till vanliga stabila siffror efter ett drygt dygn.

Å nu mår jag som sagt bra, å det roar mig!

kir

Bilden kommer från akademiska.se

http://www.akademiska.se/

19 responses »

  1. Men herregud!!! Nu får det faan vara nog med ramla!! Såå skönt att höra att allt är bra med OP o att du nu är hemma för att leva ditt nya liv! Puss o kraaam ❤ ❤

  2. det har varit lika samma här, faller och trillar runt. Sönderslaget okben och tänder, blåmärken och blåtiror och två hjärnskakningar… om man säger så, så kan vi väl det här med falleri nu va?

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

