Vårlördag…

Standard

Nu har jag planterat om min chili, bytt jord på alla mina blommor hemma. Båda två alltså! Å så har jag tittat till min bokashi som stått ute i hinkar under vintern. Det var inte så kul… de hade inte överlevt på det sätt jag hade planerat för. Det var smacksurt i hinkarna och det luktade inte blommor.

Nu slänger jag hela skiten, hinkar och allt. Lär smyga ut sent ikväll och göra det så inte Soprums-IS ser mig. Sen ger jag bokashi en chans till  eftersom jag tycker att det är ett rackarns fiffigt sätt att ordna näringsrik jord på.

Sen tänkte jag ge mig ut på en cykeltur och få ännu mer vårkänsla i kroppen. Tar en tur till växthandlaren och ser vad han har för god sättpotatis i år.

Life is good!

20160309_070708

12 responses »

  1. Men den luktar inte gott men det funkar i jorden. När du blandar ut den i landet så kommer den att aktiveras igen 🙂
    Släng inte!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

