Mie i vårstädningen…

Standard

Jag funderar på att ha städhjälp här hemma igen. Har haft det två gånger tidigare. Första gången var det en kompis till mig med städfirma som fick göra fint hos mig varje torsdag. Det var kanoners och det första jag unnade mig efter skilsmässan från barnens far. Ungarna var små och jag ville hellre umgås med dem än att städa.

Andra gången var nu när jag krossade mina axlar. Firman som jag anlitade då har ett bra koncept. De skickade två personer hem till mig som städade. Var den ena sjuk eller ledig, kom den andra och städade. Det var aldrig någon okänd hemma hos mig utan person ett eller två.
Å så fick man alltid godis av dem när de var klara. Bara en sån sak!! Men sen dalade det, städningen var inte lika bra som i början. Så jag sa upp avtalet.

Nu har jag provat lilla firman och mellanstora firman. Funderar på att prova stora firman och se om det är bättre. Har googlat runt och de jag hittat är ofta företag som är väldigt spretiga i sin iver att tillmötesgå alla tänkbara behov. Som DSFM, de utför lokalvård, kontorsservice, bemanning och fastighetsservice. Jag fattar att det inte är samma person som kommer hem till mig och storstädar som är snöskottare hos ett företag. Men kan man verkligen se även till den lilla kunden när man även har stora kunder som genererar mer pengar än städning av min fyra?!

Jag vet inte, men jag ska ta reda på det har jag tänkt. Så det så!

3 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

