Kropp och minne…

Standard

Kroppen är en konstig sak, minnet är nog än konstigare. Absolut inte smarta, tvärt om. Hade t.ex. min kropp och minne varit det minsta smarta hade de kommit ihåg saker och ting de ska akta sig för, utan att klubba mig med flashbacks . Typ.

I morse hände det för andra gången. Jag var helt oförberedd och golvades, tack och lov inte bokstavligen den här gången, när min kropp och minne fick för sig att minnas olyckan i duschen. Fy fasen!

Sen matade hjärnan på med smällen, smärtan, drogerna, rädslan och ångesten jag fick när jag trodde jag skulle dö. Jävla kropp, jävla minnen.

Tursamt nog kunde jag vända det hela genom att tänka på det goda som faktiskt fanns mitt i allt elände. Klapparna på kinden, pussarna på pannan och även på hur jag fick hjälp att flytta på mina kroppsdelar. Det är vänskap det… oslagbar!

Livet är som Star Wars, det goda vinner. Så det så!

falla

Något jag hellre faller för i duschen…

5 responses »

  1. Det vore intressant att verkligen veta hur hjärnan funkar. Speciellt när den tar fram såna saker. Vad är det som utlöser sånt? Triggar det?
    Det är ju bra att du är så himla positiv. Höll på att skriva att det är tur men det är inte tur utan ett val från din sida och det är det som gör dig till Mie 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

