Planeringsdag är också jobbardag…

Standard

L, en tjej som ska avlasta mig under tio timmar per vecka, kom och installerade sig igår. Hon är jättepepp på att komma och jobba och jag känner mig genast mycket lättare och riktigt pepp jag med.

Därför känns det dumt med en hel planeringsdag idag. Jag VET att det är nödvändigt med planering också. Å nu jobbar jag på en bra enhet med bra chefer och kollegor. Så jag vet att dagen idag kommer att bli både givande och bra. Men ändå… jag kan inte rå för att jag inte tycker att det är att ”jobba på riktigt”.

Jag måste jobba med min inställning. Uppenbarligen. Fast det går kanske inte att ”lära gamla hundar sitta”. 

Just sitta lär det bli en hel del av idag under planeringsdagen. Så jag släpar med mig träningsväskan och ger den här kroppen en riktig genomkörare. Ska även testa hur axlarna klarar av marklyft. Några 100 kg lär det inte bli…idag. Långt därifrån. Men innan sommaren är slut ska jag vara där, plus moms, 25% moms. Så det så! 

  

4 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

