När alla vännerna gått hem…

Standard

Vaknar tidigt och är pigg… Det är sånt jag gör nu för tiden när järndepåerna är fyllda.
Fick en idé och började rensa bland folk på Facebook. Tänkte ta bort de jag inte umgås med, de jag inte träffar längre.
Inser dock snabbt att det blir otroligt många att ta bort. Jag umgås nästan inte med någon längre. Bloggvänner undantagna!
Kom på att mina bekanta försvann i takt med att jag slutade ordna spontanfester, picknickar i stadsparken, mellofester osv. De försvann alltså när jag slutade bjuda in.
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Det är klart att det är lite sorgligt i hjärtat men mest är det nog befriande på något sätt.
Nu vet jag, det gjorde jag inte tidigare…

21 responses »

  1. Litegrann min upplevelse. Såklart kan inte alla gilla att ställa till fest, men vad är det för svårighet med att bjuda in till fika? I mitt förra liv tyckte jag jag hade många vänner, men det hade jag inte.

    • Underbart med spontanbesök. Trodde inte att det var något som fanns längre. 🙂
      Men dig baby, dig är jag så glad över att ha återträffat. Du betyder mycket och tillför mer än du anar. ❤️

  2. Jag är världssämst på att inbjuda in folk men blir glad när folk kommer. Att folk fortfarande umgås med mig är en gåta.

  3. Jag har också rensat bort. Har mest kolleger på fb och är med i pedagogisk grupper. Tog bort alla de som aldrig kommenterar eller skriver något själv. Vad är vitsen med att vara ”vänner” med dem?! Löjligt. Har även tagit bort min bror. Kan man inte lyft luren och ha kontakt med sin syster på det viset kandt vara – vilket han inte gjort en enda gång under mitt vuxna liv om det inte varit så att han viljat ha något av mig.

  4. Kännes lite bekant… När min ork tog slut och jag inget hade att ge till andra då blev det ganska tomt… Nu ett fåtal vänner som räknas, några nya och några gamla, och nya bekanta som är ok. Energitjuvar försöker jag upptäck i tid.. De kan jag vara utan!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

