En bra dag…

Standard

Lever fortfarande på glädjen över hela axlar… så dagen har haft som ett rosa skimmer över sig.
Det blev ju inte heller sämre av att jag avslutade dagen med ett yogapass. Jag blir alltid så avslappnad, men pigg, efteråt.

Väl hemma stekte jag ihop squash, blandadsvamp, lök, vitlök och sojabitar. Slog över lite Imat och soja. Åt med quinoa, sallad och groddar. Så nu är jag mätt också. 165 cm! 😉

Nu är det dags för Sveriges mästerkock och en stund i soffan. Sen packar jag träningsväskan, plockar lite och sover skönhetssömn. Sen är det en ny spännande dag.

Life is good…

 

14 responses »

  1. Nu får du ursäkta min ouppmärksamhet, men opererade du axlarna?
    Eftersom jag aldrig opererat något alls, minst av allt skelettet, vet jag inte om det är väldigt smärtsamt?
    Jag tänker på mitt beslut om min hund… är det en otjänst att utsätta henne för smärtan som följer av en operation?
    Som belöning får hon livet, men det vet hon inget om…
    Två operationer!

  2. Nej, nej… jag behövde inte opereras när jag krossade axlarna.
    Men nu har jag ev. en inklämningsskada och DEN kan man operera, precis som Maria gjorde.
    Jag tänker att ja, hon kommer att ha ont efter operationen. Men det finns piller mot smärta och den är övergående.

          • De får smärtstillande så länge de behöver, förr var man inte så noga med det, trodde inte att djur kände smärta på samma sätt som vi.
            Det var inte så länge sedan de gjorde massa eländigt utan bedövning på djur.
            Men nu får de effektiva piller och lösning tills de är smärtfria.
            Katterna brukar inte verka behöva så mycket som hundarna… iaf inte mina.
            De blir väl stissiga som folk som inte får preparat de behöver…

    • Ja, det är ju det jag brukar tänka, ingrepp som ger bättring med begränsad smärta och obehag är värt, även om den drabbade inte förstår att det är övergående…

        • Egentligen finns det bara ett val och det är ”go girl”, en sådan hund med en sådan mentalitet får man inte jämt. Sedan om hon är handikappad så är det väl som en kvinna sa på klubben igår att ingen hund är perfekt och är hennes fel av det kroppsliga slaget så är det ju det jag får hantera.
          MEN hon ska inte ha ständig smärta!
          Övergående är ju en annan sak för att slippa den ständiga smärtan.

          Jag behöver ju inte fundera på när mina semesterdagar ska förläggas i år i alla fall, om hon ska opereras så är det ju då jag behöver vara ledig!
          Tur att det är nytt år med full semesterdagspott.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

