Olika lika i fotbollsvärlden…

Standard

Läser i polarens blogg om att hon ägnat en del av sin dag med att rodda för sonens fotbollslag. Pojklag. Där hon är lagledare.
Sen blev det tränarmöte. Matcher. Cuper. Aktiviteter. Planering. Kallelser. Mötesbokning. Bordsbokning. Ledarträff på lokal i februari.
De har lyckats med något som större lag inte lyckas med. Elitlag. Gemenskap.
Där var jag inte med på tränarmöte. Planering sköttes av andra. Jag fick sköta mitt när de andra bestämt sitt. Där räknades bara tränarna. Tre män/pojkar. Jag syntes inte. Fick inte ens vara med på kort i lokalen.

Som sagt, olika lika. Eliten har att lära. Av barnlag.

 

14 responses »

  1. Jag tränade ett F14 lag för många år sedan, jag och en till tjej som också var gammal avdankad fotbollsspelare hade två jätteroliga år tillsammans med gänget.

    Sen fick jag en mindre rolig upplevelse när jag för några år sedan tränade ett F10 lag, det berodde på att den andra tjejen som också var tränare, tyckte det var A och O att vi alltid ställde upp med bästa möjliga lag 😦

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

