Högt, lågt och lite mittemellan…

Standard

Veckan är bara halv men redan nu har jag befunnit mig både högt och lågt, idag är det dags för mittemellan.
Jag har skrattat mycket, träffat goda vänner från förr och nu, fått höra så mycket fint… och tack vare allt det har jag även klarat av det låga.
Jag såg det inte komma. Men i söndags såg jag på en film och i den så var det en människa som ramlade. Handlöst. Framåt. Man såg inget, men man hörde hur han slog i backen.
Då brast det för mig… åh jävlar vad jag grät. Grät över olyckan, grät över min rehabtid, över mina fortfarande oläkta frakturer men också över alla fina vänner som funnits för mig under tiden.
Sen spottade jag upp mig.
Å så kom ”Nej till cancer”. Jag var bjuden dit för ett par år sedan men jag gav bort mina platser för jag pallade inte gå då. Cancern var så ny.
Jag trodde jag var mer rustad nu. Jo tjena. Inte ens hemma i soffan funkade det och efter åtta minuter hulkade jag hysteriskt och fick stänga av.
Sen spottade jag upp mig.
Idag ska jag göra något mittemellan. Jag ska gå på bio. The hateful eight! Älskar Quentin Tarantinos filmer.
8

11 responses »

  1. Bra att det kommer ut, samtidigt. Jag kan tänka mig att det blir en sorg som du bär med dig, som kommer att poppa upp men mindre frekvent med tiden. Berätta sen om filmen var bra (som den säkert är, räcker ju med att se bilden!).

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

