Blir bara bättre och bättre…

Standard

Nyss damp det ner ett mail från försäkringsbolaget gällande min skada efter tokvurpan i Gävle i augusti.
Nu har mina fyra månader som de kallar ”akut läkningstid” gått och jag får en utbetalning som gäller sveda och värk. Tack!
Dessutom så hör de av sig i augusti igen och checkar läget och gör en slutbedömning gällande kvarstående besvär som invaliditet och menersättning.
De har skött mitt ärende så rackarns bra från dag ett. Inte bara det att jag har fått en god ersättning. Kvinnan jag haft kontakt med hela tiden har varit otroligt vänlig och förklarat saker och ting för mig när jag undrat. Det hela har skötts proffsigt och jag har knappt behövt göra något själv.

Det är skillnad mot mitt eget försäkringsbolag det. Där har jag fått hålla kontakt, jobbat på som fasen för att få dem att över huvud taget reagera på min skada. Fick till och med kalla in mannen till hjälp innan det hände något.
Å ska det bli någon ersättning för kvarstående besvär får jag minsann själv höra av mig om två år. Skillnad som sagt.

Men ändå, jag är glad och nöjd att saker och ting äntligen ordnar upp sig, bit för bit.

Dessutom har jag fått njuta bort en halvtimme i telefonen med en underbar vän. Vi pratar inte ofta med varandra och det går i perioder. Men det är alltid lika härligt när det händer. Älskart!

Å så få avsluta kvällen med ytterligare en kulighet… Jag har det bra, mycket bra å det roar mig!

Screenshot_2015-05-31-10-11-54.png

Bilden har inget direkt med inlägget att göra. Men så här kan glädje också se ut… i Berlin

10 responses »

  1. Jag älskar den där bilden, den speglar hur glada vi var!
    Vad gäller försäkringar så undrar jag ibland vad jag betalar för eftersom det är så jävla svårt att få ersättning när det väl händer något 😦

    • Ja, den bilden säger verkligen om hur vi hade det. Älskar den!
      Vi får se till att få till fler resor, fler minnen och bilder!
      Med tanke på hur mycket dessa jävla försäkringar kostar så borde man få mer tillbaka kan jag tycka. Skitförsäkring!

  2. Ja ja ja ja! Vi måste få till fler resor. Det finns ju hur många städer som helst som väntar på oss. 🙂
    Det är tyvärr min erfarenhet också, att man måste vara väldigt frisk för att orka vara sjuk. Om du förstår. Jag hör många skräckhistorier på jobbet, om antingen olycksfall- eller arbetsskadeförsäkring, eller bägge delar. Det är alltid dem som är värst åtgångna som får minst hjälp och ska slåss mest. Det gör mig galen!!!

    • Jag vet allt, precis allt om att behöva vara både stark och frisk för att orka vara sjuk och allt vad det innebär.
      Å resa måste vi verkligen satsa på. Men när jag försökte få till något var det väldigt trögt.

  3. Skönt när det går smidigt!
    När sonen vurpade fick vi också en superbra tjej som hjälpte till med allt och var frikostig med tolkningarna!

    Fram för fler resor stämmer jag in i kören 😀

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

