Överjulad…

Standard

Idag är det söndag, en vanlig söndag. Ingen annandag, dopparedag eller så, utan en helt vanlig söndag. Känns fint tycker jag trots att jag älskar jul och allt som hör därtill.

Jag har haft det fint ute hos mannen i jul. Föräldrar, bror, barn och svärbarn kom över och firade med oss. En del stannade kortare tid än andra, men de var där och firade med oss och det var huvudsaken.
När sen de sista gästerna gick fick de med sig matlåda hem. De var glada för att få maten med sig, och vi var glada över att få slippa mer mat. Win-win som det heter på svenska.

Tyvärr fick jag ingen snö på julafton trots att jag blivit lovad det. Men den är här nu. Just nu singlar det ner stora härliga vita flingor som lägger sig kvar på marken. Underbart!

Nu ska jag jobba en smula i mellandagarna och sen firar vi gott slut och gott nytt år.

Ett år som kommer att bli mitt bästa!

Å det roar mig mycket!

isrosor

5 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

