Hur svårt ska det vara…

Standard

När jag ramlade i duschen i somras slog jag framnötterna i golvet. Jag har problem sedan dess med värk och ilningar. Blev tipsad om en bra tandläkarmottagning av mannen och beställde tid.

Jag förklarade noggrant att jag ville undersöka mina framtänder, varför jag ville det och gav honom dokument från försäkringsbolagen som han skulle fylla i.
Förklarade igen att det gällde enbart framtänderna den här gången men att jag senare skulle ta tag i resten av munnen. (Å jag har en del att ta tag i, det vet jag. Det blir så när man är hysteriskt rädd och inte går till tandläkaren som normala människor gör.)
Bad honom även att skicka dokumenten till mig när det var över.

Han satte direkt igång med att tala om att det var tur att jag träffat just honom eftersom mina tänder är så dåliga. Fortsatte tala om hur jävla dåliga de är osv. Som om jag inte visste det! Å det är ju jävligt bra att skuldbelägga mig också när jag ändå är rädd! Jättebra!

Han gjorde en redig undersökning, bokade upp en massa nya tider hos sig och hos tandhygienisten och gav mig en faktura på 2 300:-
———————————————————-

Fick ett samtal från mottagningen där man förklarade att man inte kunde fylla i dokumenten eftersom jag hade så mycket andra fel i min mun.
Jag sa att de måste skriva i dokumenten, och att de bara gällde framtänderna, som jag faktiskt hade sökt för från början, och att dokumenten skulle till mig. HUR de gjorde det var jag inte intresserad av utan att det bara skulle gälla framtänderna. Punkt!

Ringde idag och receptionen berättade att dokumenten var skickade till försäkringsbolagen och att man fyllt i, mycket noga, om alla mina lösa tänder, tandfickor osv.

Bra jobbat idioter, riktigt bra jobbat! Nu måste jag kontakta försäkringsbolagen och förklara vad mupparna på Åpraktiken gjort. Be om nya dokument och gå till en annan tandläkare. Precis vad jag behöver, på pricken!

Åland_04 (23)

 

 

13 responses »

  1. Jag vet en riktigt bra tandläkare i din stad – nämligen min tandläkare 🙂 Men, det är min åsikt (hon har hjälpt mig att bli av med min tandläkarskräck så jag är ju så klart lite partisk i frågan).

  2. nä fy fan…det räcker ändå med skam och egen skuldbeläggning. Tandläkaren är så jobbigt, jag har samma problem, har flera gånger fått mina tandben skadade genom olika olyckor och slag mot min mun. Det har slutat med att jag är paniskt rädd för att gå till tandläkaren. Nu blev jag tvungen, fick världens varbildning…Men fy sjutton vad man ska härda ut… Min akut tandis var som en liten tanig rysk slaktare :-/

  3. Varför blir jag inte förvånad? Typiskt tandläkare att ge en dåligt samvete och på så vis öka på det obehag som i alla fall jag känner. Ärligt talat har jag inte lust att känna mig som en sämre människa för att jag får lätt hål i tänderna. Borstar och fluxar som jag ska men det hjälper liksom inte. Dyrt är det dessutom.

    Så fräckt av mottagningen att göra så här!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

