Jobblivet upprepar sig…

Standard

I våras tvingade man mig att ta med mig mina arbetsuppgifter och byta både arbetsplats och enhet. När jag först fick reda på dessa planer (via bakvägar) blev jag rätt arg och lite ledsen. Mest ledsen över att man körde över mig så totalt.
Men med facit i hand var förflyttningen det bästa som hänt. Dels har jag sluppit blivit dåligt behandlad igen och dels hamnade jag i en enhet jag trivdes otroligt bra med. Inte bara i enheten förresten utan med alla korridorskollegor, UTAN UNDANTAG!

Från att ha varit en smula utstött var det verkligen fantastiskt att komma till en välkomnande enhet.

Men är det dags igen, trots att det inte ens har gått ett år i den nya organisationen. Hinner man ens sätta en organisation och utvärdera resultatet på knappt ett år??? Vi ska åter omorganiseras och flytta ifrån våra lokaler i stadshuset till länsstyrelsens gamla lokaler. Min enhet ska tydligen delas upp i två enheter och jag som har trivts som faan hamnar utanför. Nu vet man tydligen inte ens var jag ska vara, OM jag ens ska vara i någon av enheterna eller sitta centralt på något vis.

Det känns otroligt jobbigt. När jag knuffades bort från förra jobbet föregicks det av en kackig utredning som visade att mina  uppgifter inte hörde hemma där jag fanns utan skulle finnas ute på enheten för ensamkommande.
Tydligen gäller inte den utredningen längre. Beror det på att den gjordes med vänsterhanden för att ha ett underlag för att få bort min tjänst? Jag blir faan snurrig!

Det är nog NU det är meningen att jag ska se mig om efter annat… Vem vet, jag provar!

10 responses »

  1. Tråkigt med alla dessa omorganisationer. De leder ju oftast precis inte till något bättre, bara något annat, och kostar en massa pengar helt i onödan.
    Speciellt när det för en gång skull blev bättre för dig

    • Jag har aldrig hört talas om någon som omorganiserar så ofta som Uppsala kommun. Å det utan att ens utvärdera, eller involvera oss anställda. Det är verkligen trist och kostar ENORMA skattepengar.

      • Jodå, det är nog inte bara Uppsala som sysslar med sådant. Jag tycker jag hör om en massa tokigheter i organisationen i många kommuner, både när och fjärran.
        Men det kanske inte är något folk vill skryta med :/

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

