Trista Egenmäktiga Förfarande…

Standard

RECENSIONER

»Oupphörligt intelligent, stilrent och vasst, men framför allt är det roligt, spirituellt och engagerandeDN
»Lysande skådespeleri på Uppsala stadsteater«Cora
»En föreställning som – med all rätt – bär på ett riktigt gott självförtroende.« UNT
»Direkt och komisk… Publikkontakten är självklar.« SvD
»En älskad roman får kärleksfull behandling… Karin Parrot Jonzon har skapat komik med bibehållet allvar.« Expressen
»En fullträff… Det är så på pricken.« SR Kulturnytt

Ovan är en massa fina ord gällande Egenmäktigt förfarande å det enda jag kan säga efter att ha sett första akten är att jag inte känner igen mig. Inte ett dugg!

Jag blev överlycklig när jag såg att Maria var minst lika uttråkad av teatern som jag var. Så uttråkade att vi gick i halvtid! Jag hade sett fram mot föreställningen, sett fram mot att få se de känslostormar som Ester gick igenom i boken. Jag ville se hur hon faktiskt stalkade Hugo Rask. Men inget av det fick jag se, bara en smetig dialog som var långt ifrån boken.

Fast det kan ju också vara så att jag inte fattade boken, eller teatern, eller är totalt antikulturell!

13 responses »

  1. Så trist. Jag menar ju att teater aldrig ska få oss att känna oss dumma. Däremot kan vi ha olika smak. Jag gillar inte allt och det händer att jag går i pausen. Det får man göra. Det är trist men livet är för kort för att sitta av en trist teaterföreställning.
    Men nu blev jag förstås väldigt nyfiken på teatern. Jag gillade inte boken men försöker nu läsa uppföljaren. Jag vill så gärna förstå den storhet andra ser.

  2. Jag fullständigt älskade boken/böckerna. Övertygad om att jag uppfattade dom precis ”rätt”. Det är ju det som är så härligt med böcker att dom är så individuella och anpassningsbara 😜

  3. Pingback: Den enes… | Mies liv

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

