Helt verkningslöst…

Standard

Nej, de nya tabletterna jag började med i lördags har inte hjälpt ett dugg. Det är bara att inse att WED har blommat ut för fullt för mig. SÅ FUCKING KLART ATT DET HAR! För varför skulle jag skonas på något vis?!?!

Under natten sover jag i ca 40 minuter om jag har tur. Sen måste jag upp och gå och gå och gå. Mina ben spritter och far och jag klarar inte av att vara stilla under natten för att det kryper så mycket. Går jag runt i lägenheten blir det lite bättre och till slut kan jag somna igen. Efter en knapp timme är det dags igen och allt börjar om. Totalt sover jag nog runt tre timmar per natt. Gissa om jag börjar bli trött nu?

Jag har haft WED, eller Restless legs som det hette, tidigare i många år. Först hade jag så lite problem att jag inte behövde medicin. Men efter ett tag var jag tvungen att börja medicinera med Sifrol. Det har jag gjort i ca tio år med gott resultat.

Men den här jävla sjukdomen kan man hålla i schack med morfin. Å just morfin fick jag när jag krossade axlarna och nu vill den ha mer morfin för att hålla symptomen i schack. Helst vill jag inte ta mer morfin men jag är nog tvungen.

Men oavsett hur jag får ordning på kropp och pirr drar jag mig undan nu ett tag. Jag klarar inte av att umgås med folk längre. Pirret i benen är fruktansvärt och jag kan inte vara stilla alls utan måste gå omkring. Det börjar redan vid tvåtiden och kan hålla på till sena natten. Jag är så oerhört trött och är därför inget bra sällskap just nu.

Jag hoppas dock att jag blir bättre, eller får hjälp av sjukvården så snart som möjligt. För får inte jag hjälp kan jag glömma teatern på lördag och DET vore rena KATASTROFEN!!!

Vill du lära dig mer om WED eller söker info för egen skull så se vidare här…

WED

6 responses »

  1. Hoppas att du får ordning på det! Mest för din skull men även för teaterns skull. Håller tummarna. Dessutom blir man galen utan riktig sömn

  2. Har du grannar under dig?
    Jag som brukar tycka mina ben pirrar och är jobbiga, men det liknar ju inte det här på långa vägar.
    Hoppas det blir bättring å det snaraste.
    Kram!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

