Fint som gammal…

Standard

Sätter kaffet i halsen nu när jag läser att de äldre  inte ska få städning hemma oftare än var tredje vecka! Fatta, var tredje vecka!
Läser vidare i Uppsalatidningen att ordföranden i Äldrenämnden, Monica Östman, anser att städning var tredje vecka är skälig levnadsnivå! Bara det gör mig upprörd, det är fan inte skälig levnadsnivå! Hon fortsätter och säger att det både handlar om att spara pengar (det kan jag förstå) och att skapa rutiner som är lika för alla. Vadå lika för alla! Livet är inte rättvist, livet innan ålderdomen har inte varit lika för alla så varför ska det vara det efteråt?!
Förlåt mig, jag fattar inte och jag måste vara jävligt naiv, men jag trodde man själv fick välja hur ålderdomen skulle se ut. Å då ingår det att välja hur många gånger man vill ha städat hemma.

Själv erkänner hon till slut att hon inte städar mer än var tredje vecka hemma. Lortgris! Undrar hur ofta äldreförvaltningens tjänstemän städar hemma? Antar att städning var tredje vecka kommer någonstans ifrån!

Gode gudinnan, låt mig aldrig bli beroende av städning från hemtjänsten!

städ

6 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

