Som ett brev på posten…

Standard

Idag ramlade det ner två brev från sjukhuset. Ett som innehöll en kallelse till datortomografi 3 november och ett som innehöll en kallelse till efterföljande läkarträff 4 november. Det rör på sig även på ortopedmottagningen!

I kallelsen fanns telefonnummer till en undersköterska på ortopeden. Ringde upp henne och frågade var min sjukskrivning och mitt recept tagit vägen. Hon blev mycket förvånad eftersom både hon och kollegan hennes sagt åt läkaren en var sin gång.

Nu var han tyvärr borta men hon skulle punktmarkera honom på torsdag och stå bredvid när han fixade både sjukskrivning och recept till mig.

Än törs jag inte andas ut. I stället är jag beredd på att ta allt ett varv till på torsdag eftermiddag. Men nu har jag åtminstone ett telefonnummer jag inte släpper i första taget.

7 responses »

  1. Igår beställde jag p-piller till katten, på nätet, de kom idag 🙂
    Det kanske borde införas på Ortopeden!
    Jag svarade på tre frågor istället för att korsförhöras av snikna veterinärer som skriver ut typ 10 piller åt gången (man ger ett i veckan)
    Jag beställde så det räcker i tre år!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

