Vad gör de på ortopeden…

Standard

Jag vet att det är personalbrist i princip hela vårdkedjan. Men har man en tjänst som ”1177 Vårdguiden” där man kan kommunicera med patienterna ska man fasen ha en person som gör det också.

Den 14 oktober skrev jag där att jag behövde förlänga min sjukskrivning. Den 16:e fick jag svar av en sköterska att meddelandet skulle gå till ansvarig läkare. Sen dess, inte ett ljud!

Den 22 oktober skrev jag och meddelade samma sak igen. Det har jag över huvud taget inte fått något svar på.

Innan dess, närmare bestämt den 19:e ringde jag och sa samma sak, jag behöver förlänga min sjukskrivning OCH ha alternativ till smärtlindring. Sköterskan föreslog en mix av Alvedon och Ipren och skulle säga åt läkaren att skriva ut ett recept till mig.
Har inte hört ett ord sedan dess och inget recept finns skrivet. Nu börjar jag ruttna ordentligt på dem. Riktigt ordentligt!

4 responses »

    • Jag ringde, pickade mig fram och kom till en röst som sa att ”alla uppringningstider är slut”.
      Kuken!!!
      Fem minuter efter inlägget skrevs så fick jag ett meddelande i 1177 som sa att ”man sagt åt läkaren att förlänga sjukskrivningen men att det tydligen inte hänt”
      No shit Sherlock!

  1. Detta är så tröttsamt. Att behöva ringa o tjata. O innan man kommit rätt genom knappval o skit innan man har nån att tjata på. Man får inte bli för sjuk för då orkar man inte med hela proceduren.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

