Nej, ingen vill läsa din status…

Standard

Jag vet att ingen vill läsa min status, men ibland när jag har tråkigt, lägger jag mig i en sovsäck, häller smör över mig och glider runt på köksgolvet och kallar mig för en mördarsnigel

Men för HELVETE! Ingen uppmärksammar cancer bara för att du lägger ut en töntig text på Facebook!
Det genererar inte en enda krona till forskning, gör inte att fler tar bättre hand om sig eller att vårdtiden kortas.
Det gör inte heller att sjukhusen får dyr utrustning som robotkirurgi eller att det anställs fler onkologer, patologer eller radiologer.
Din jävla status tillför inte ett dugg. Men pengar och engagemang gör det. Så se till att göra skillnad på riktigt i stället för att sitta här och tramsa.
Fy faan!

16 responses »

  1. Vill du vara så innerligt vänlig och förklara vad du menar.
    Please! – Det där om smör på en sovsäck och så cancer???

    • Folk delar alltså det kursiva och menar att de gör det för att uppmärksamma bröstcancer.
      Varje år i oktober görs samma saker och jag blir bara less. Det finns andra och mycket bättre sätt att uppmärksamma bröstcancer på.

  2. Såg det igårkväll. Men det kanske bara är du och jag som inte förstår det ”kuliga” i det hela? Så jävla infantilt

    • Man skriver texten på sin sida och alla som svarar eller gillar den får ett mail om att de ska kopiera inlägget. Å anledningen är, skriver vidare, är att uppmärksamma bröstcancer.

  3. Pingback: Nu skiter jag i FB… | Mies liv

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

