Som alla tidigare år…

Standard

Idag håller jag mig gömt inomhus eftersom bostadsrättsföreningen har städdag. Jag kan visserligen inte göra särskilt mycket men jag skulle säkert kunna göra något, men jag vill inte.
Jag vill egentligen ha så lite kontakt som möjligt med den här urtrista föreningen jag bor i. I ca 20 år har vi haft städdagar två gånger om åren och det ser likadant ut nu som när vi började. Karlarna gör grovjobbet och damerna putsar fönster, fixar föreningslokal och bastu samt plockar bland blommorna. Barnen får vara med och plocka skräp! Tröttsamt!

Sen när allt är slut grillas det korv och hamburgare och sen får barnen en varsin godispåse. Jag har försökt att få till lite mer nöjsamma träffar. Men nej, det är så här det ska vara år ut och år in. Ännu mera tröttsamt!

Så egentligen skulle jag ta och åka ner och hänga med fotbollstjejerna i stället. Men jag har ingen lust och känner mig inte redo för att träffa alla. Jag har inte smält vissa beteenden än. De beteenden som fick mig att lägga ner laglederiet för tjejerna. Ska dock tillägga att tjejerna själva inte har med det att göra, dem saknar jag som rackarns. Men det är bara att konstatera, jag passar inte att ingå i patriarkala system. Jag gillar inte män som inte lyssnar på andra än sig själva och som hänger ut andra för egen vinnings skull. Jag fixar det inte.

Egentligen skulle jag inte alls skriva om detta, det bara flög ur fingrarna ner på tangenterna. Å det är väl så det ska vara i min blogg, den ska spegla mig och jag håller mig sällan till ett och samma ämne ens när jag pratar.

Men nu måste jag gömma mig mer ordentligt. Maffian är här utanför och rensar i rabatterna! Tjing!

6 responses »

  1. Jag tänker att vi faktiska ska skriva, vi behöver få ur oss vissa tankar och känslor och att skriva är alldeles utmärkt. Ofta mycket bättre, för omgivningen, än att vi samlar det inom oss och sedan skriker ut det. Så skriv.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

