Dagar i livet…

Standard

Dagen igår var röntgen och doktordag. Efter att ha röntgat alla tänkbara leder i vänsterarmen, vilket tog 40 minuter, var det dags att träffa ortoped nr tre. Han kunde för sitt liv inte förstå varför jag genom gått röntgen. Det är ju inte benen i armarna som felar utan mjukdelarna. No shit Sherlock. Det har jag ju sagt hela tiden. Men dr 1 och 2 har kört sitt race och lyssnat väldigt selektivt. Nu hoppas jag dock på andra bullar!
Hur som, jag ska fortsätta min sjukgymnastik, låta smärtan avgöra hur mycket jag ska ta i och invänta kallelse till ultraljud.

Dagen idag är en dag av firande. Mannen fyller år och det ska naturligtvis uppmärksammas. Familjen kommer och grattar under dagen och i kväll bjuder jag ut mannen på middag. Å sen är det söndag, en ny och härlig en.

20140709_110826

8 responses »

  1. Knepigt att få läkarna att förstå helhetsbilden. De har ju inte en alltför lätt, varken för patient eller läkare. Hoppas att helgen blir bra!

    • Jag tycker att mina första ortopeder borde ha bättre koll. Det var ju de som var mina behandlande läkare när jag låg inne.
      Den här läkaren som jag aldrig träffat var mer intresserad, lyssnade och förstod mer vad jag behövde. Konstigt!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

