Free the Nipple…

Standard

Idag ska man tydligen demonstrera här i Uppsala,å det är inte vilken demonstration som helst. Det är, enligt UNT en BRÖSTCHOCK, vi bjuds på. ”Initiativtagarna Stina Jansson och Anna Nikolina Solander vill med demonstrationen protestera mot sexualiseringen av kvinnors bröst.”

Jag är kanske helt ute och cyklar men jag VILL att mina, jag kan bara prata för mig själv, bröst ska just sexualiseras. Jag vill inte att de ska vara som vilken kroppsdel som helst och jag vill definitivt inte att mina bröst ska likställas med manliga dito. Mina bröst är sexiga ting som jag inte viftar med till vem som helst.

Så det så!

Bröst

Bilden är från Uppsala Nya Tidning

15 responses »

      • Tycker jag med. Jag tar inte illa vid mig att se bröst, varken kvinnliga eller manliga men jag är formad av min tid och tycker att kvinnliga bröst är sexuella utom när man ammar men då fyller dom en annan funktion. Som att en penis inte känns så sexuell när en man pissar.

  1. Puh! Vad skönt att ni tänker som jag. Yngsta och jag diskuterade detta för ett tag sedan, eftersom det skulle bara en demonstration i Malmö (bilden). Inte ens min 23-åriga dotter tyckte att det här var nån bra idé, det gladde mig. 😀

  2. Det där förstår jag mig INTE på. Kliar mig i huvet och tycker bara att det verkar onödigt att SKAPA problem – finns väl tillräckligt många som det är? ❓

    • Nä faktiskt inte något missförstånd, inte ens på flit.
      Jag är inte av den sorten som blir kränkt av en komplimang, inte ens när den är av sexuell art. En komplimang är knappast något jag låter definiera mig på något sätt.
      Å hur sexiga kvinnobröst än är vill jag inte se dem var som helst, när som helst. Jag bestämmer när jag vill se dem. Å lika självklart viftar jag inte omkring med mina bröst åt alla håll. Det måste få finnas lite pirrig spänning kvar människor emellan. Allt kan inte ”normaliseras” eller ”avsexualiseras”
      Jag tycker inte heller att det går att jämföra kvinno- och mansbröst. Jag har därför heller inga problem med att se barbröstade män på badet t.ex. Men sen kan de gärna ta på sig en överdel. Barbröstade män på stan eller i affären är bara tröttsamt.

  3. Jag har skummit igenom lite gamla inlägg hos bloggare eftersom jag missade mycket ett tag. Fan va bra skrivet Mie, det värsta jag vet är att se kärringar som måste flascha brösten på stränderna, det enda jag tänker om dom är att dom är exhibitionistiska, det ger mig mer avsmak än att jag skulle tycka det var trevligt…. 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

