Balans…

Standard

För varje framsteg jag och kroppen gör måste det även finnas bakslag. Det är som det är, det vi brukar kalla Universums Balans. Inget mer, inget mindre.

Ju bättre jag blir i axlarna desto sämre blir jag på andra ställen. När jag var på sjukhuset i Gävle fick jag kateter och den skrapade upp mitt gamla sår och det är värre än tidigare. Men jag slipper åtminstone vara så orolig som jag var första gången det hände, nu vet jag vad det är och hur man lagar mig.
Dock ger det mig problem i vardagen eftersom jag inte kan ge mig iväg ut hur som helst. Jag måste ha kontakt med Huset åtminstone ett par gånger i timmen.

Men det var inte det jag skulle skriva om egentligen. Jag skulle skriva av mig lite nervositet var det tänkt. Jag ska iväg till röntgen idag och kolla upp min slappa vänsterarm. Direkt efter röntgen ska jag till ortopedmottagningen och får armen kollad. Jag är lite orolig över att de vill öppna upp mig. Inte där och då naturligtvis men väl senare.

Men jag ska inte måla fan på väggen, det är inte alls säkert att det blir så. Jag återkommer i eftermiddag med besked.

Vägg

12 responses »

  1. Näe Mie, det är inte balans, det är orättvist och jag tycker rättvisa borde skipas nu!
    Håller tummarna för bättre tur för dig från och med nu!!!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

