Hemska nätter…

Standard

Jag har, naturligt nog, ätit rätt starka värktabletter senaste tiden.
Jag började med fem tabletter per dygn men trappade rätt snart ner till fyra.
Eftersom läkaren vid flertal tillfällen mässat om skador vid långvarigt bruk försökte jag vara duktig och tog bort ytterligare en tablett och tog tre per dygn i ett par dagar innan jag gick ner till två.
MEN nu har jag förstått, genom den hårda vägen att det var en alldeles för snabb nedtrappning. För går det för snabbt kan man drabbas av nedtrappningsbiverkningar som t.ex huvudvärk, sömnsvårigheter, illamående och kryp i benen.

Så nu har jag återgått till tre piller per dygn och hoppas jag slipper ligga vaken och må illa om nätterna.

Tänk så mycket bättre det varit om jag fått den här informationen INNAN jag började nedtrappningen. Av läkaren till exempel! Tänk så mycket elände jag sluppit.
Det liksom räcker nu. Jag o r k a r inte mer!

19 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

