På riktigt…

Standard

Skippar nyhetsmorgon och tittar i stället på ett program om snåla människor. Extremt snåla människor!

En familj har skapat ett hem av saker de plockat ur containrar. De har målat väggarna med färgprover så det var åtminstone ett färgglatt hem.

En kvinna delar ut flingor till barnen, 14 flingor var får de. Bacon till jul.
Dessutom delar hon ut toalettpapper. Hon använder tre rutor, mannen fyra. När hon inte delar papper går hon runt hos grannarna och frågar efter matrester.

Jag tycker att sånt beteende är på gränsen till sjukt och sååååå pinsamt. Visst, jag önskar att jag var lite mer ekonomisk och sparsam. Men snål, det blir jag aldrig! Å det är väl därför jag häpnar och fascineras av sådana här program. De är så långt ifrån mig!

image

Egengjord vattenkran från regnvattenbehållaren.

10 responses »

  1. Känns mer sjukt än snålt. Jag har också sett något av dessa program och man undrar vad som driver dem att hålla på.
    De verkar inte göra något roligt med familjen för det som sparats.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

