Jag stör mig…

Standard

Man får inte ljuga, inte ens fara med osanning. Så det så!

Därför blir jag störd när jag får mess som säger;
”Brevet från ELLOS AB kunde inte delas ut. Finns nu att hämta hos Willys Uppsala Gottsunda, Valthornsvägen 3. Uppge: B****. Hämtas senast 2015-09-30. Mvh PostNord.”

Vadå ”kunde inte delas ut”? Som om de ens provat. Jag är ju hemma hela dagarna så det går visst jättebra att dela ut det direkt till mig.
Nu får jag försöka få någon annan att först komma till mig och hämta mitt pass (legitimationen är gammal) för att sen ta sig till Willys och hämta paketet och till sist ta sig tillbaka till mig.

Jag har ju för fan betalat för frakt, jobba lite för den pengen då!

One response »

  1. Så otroligt irriterande. Jag har samma bekymmer hos mig (tre trappor upp utan hiss, och det är väldigt mycket som de inte orkar bära upp). Men jag kan ju utan problem hämta min paket. Och ni är många som är beroende av bra postutdelning. Vi bor i ett i-land, det finns ingen anledning att försämra den servicen. Utveckling vill vi ha, att gå bakåt, att få försämringar – det är att gå åt fel håll. Skulle kunna skriva länge om detta…

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

