Ute blåser sommarvind…

Standard

Nä, skoja bara. Det stormar här så det viner kring knuten. Fast det gör inget, jag är inne och här är det rätt stilla. Kanske lite för stilla.

Men trots att det är stilla så börjar saker och ting röra på sig. Så även jag och mina axlar.
Har varit en tur till sjukgymnast, mätt mina rörelser och fått nytt träningsschema. Höger axel, som var värre däran, är den arm jag kan röra bäst på. Den vänstra har fått en smäll även på muskler, senor och annat och är därför mer svårrörlig. Höger arm fick jag ut 30 grader från kroppen, den vänstra knappt 10.
Fast för ett par veckor sedan kunde jag inte röra dem alls, så det går framåt.

Något som också går framåt är kontakt och ersättning från försäkringskassan och det bolag som sköter skadeståndskravet jag har på hotellet.
När det gäller mina egna försäkringsbolag står det mer stilla. De ägnar sig mer åt att bevaka vem av de två som betalar ut vad. För gud förbjude om det blev dubbla ersättningar! Jag låter dem hålla på ett tag till. Men så fort jag har lättare att skriva och ringa piskar jag igång dem också.

Det är ungefär det som händer hos mig. Men jag har det bra. Har en dotter som hjälper mig mer än jag kunde drömma om. Jag har familj, vänner och kollegor som hör av sig och hjälper mig med det jag behöver hjälp med. Jag har hemtjänstänglarna som kommer till mig flera gånger om dagen och ser till att jag har det bra.
Jag har även Storytel, Netflix och Viaplay. Kaffemaskin, vatten, Fanta och morfin. Jag har, med andra ord, mer än jag kan önska!

9 responses »

  1. Nästan så jag blev lite avundsjuk på dig som har allt 😉

    Men ha i minne – användbara armar + ingen moffe = bubbelkväll!

  2. Verkar ju som du har det rätt ok trots allt ändå! Fast med 30 och 10 graders rörlighet känns det som du kommer ha det du gör ett tag framöver vad gäller rehabilitering!

  3. Jag är mest orolig för hur det ska gå med dragspelandet framöver 😦 äh, skoja bara, men skönt att höra att det går framåt, hoppas att det blir högre procent steg för steg nu 🙂 kram på dig !

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

