Tyst, så tyst…

Standard

Nu när jag varit hemma ett par dagar upptäcker jag hur jäkla tyst det är där jag bor. Jag undrar om folk verkligen lever här i området?

Visst är det härligt att slippa en massa liv. Men jag tycker nog att folk ska leva så det hörs. I synnerhet om man valt att leva i ett flerfamiljshus.
Visst, folk jobbar väl om dagarna, men det är lika tyst under kvällarna. Ingen grillning med tillhörande prat och skratt, inga barn som är ute och härjar om kvällarna. Inget förutom tystnaden.

Hade jag velat ha tyst och lugnt omkring mig hade jag bosatt mig på något sälle där det tar en timme att nå mig, med mobilen.

8 responses »

  1. Låter som ett ovanligt flerfamiljshus. Ska det inte alltid finnas en granne som låter ( ev är störande) och som grannarna irriterar sig på?

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

