Uppfinner inte hjulet igen…

Standard

I stället för att fila på eget inlägg kopar jag Marias inlägg rätt av.
Hon säger något som jag själv står bakom helt och hållet. Något jag själv tänkt att skriva om.
Å ja, hon vet och har godkänt. Å nej, hon blir inte arg och kränkt utan tar det som en komplimang.

Jag vet inte vad som hände, om det bara var så att jag blev gammal men jag fattar mig inte på dom här nya feministiska sakerna som jag läser om, dagligen, hos väldigt arga kvinnor. Vad hände? Hur kommer det sig att kvinnor idag känner sig så utsatta om en man säger något till den som rör deras yttre? “Vad snygg du är”. Jag läser hos vänner på fb och ser att sådant får okända män inte säga till en främmande kvinna, ej heller busvissla efter någon eller titta.
Eh? “Du får säga det till mig för vi känner varandra men inte andra män får inte” Eh??

Jag tycker självklart inte att män (eller kvinnor för den delen) ska vidröra okända människor – tafsa kallas det väl? eller överösa en med superlativ då man förklarat att gränsen är nådd men allvarligt – om jag sitter på bussen och ser någon som är snygg måste jag väl få säga det? Vad kan hända? Att personen känner sig kränkt för att jag på bussresan mellan Sköndal och Gullmarsplan, på 14 minuter inte såg den fantastiska personligheten? Att jag objektifierat personen? Att jag behandlat dem ovärdigt?
Jesus – skaffa fan ett liv!

Ok, jag kanske är gammal. Kanske förstörd över att män sett mig som objekt genom åren? Kanske traumatiserad för att byggjobbare visslat efter mig? Kanske är jag bara ytlig och trist och lever på mitt yttre (på tal om det läste jag att kvinnor dör skönhetsdöden i min ålder innan dom dör på riktigt bah!!!) och bara kan bekräfta mig genom män?

Eller så tycker jag att det finns viktigare saker att fokusera på.Som att kvinnor ska få vara barbröstade på badhus *gäsp*
Det är skillnad på att hota folk (näthat) än att någon visslar efter dig på stan. Det ena ska man starkt fördömna, det andra kan man välja att skita i eller le och tanka att idag är en bra dag.

Så jag tar tillbaka det där om att jag skulle vilja bli man i nästa liv för vetefan vad dom får göra då och inte. Kanske bara gå omkring med silvertejp för munnen och ögonbindel och lindad penis?”

One response »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

