Morgonpladder om vippa, plupp och dvärg…

Standard

Hade jag fortfarande haft sådana här proppar i hemmet hade det inte blivit något kaffe idag. Jag hade aldrig extraproppar hemma som alla de där duktiga människorna hade. De flesta minns jag hade dem stående på proppskåpet. Men som sagt, inte jag!
propp

Fast nu är det så fiffigt att jag inte har sådana längre. Jag har automatsäkringar, eller dvärgbrytare som jag nyss lärde mig att de också heter. Bara att vippa upp den vippa som slagit av och åkt ner. Jättefiffigt. Jag slapp alltså lida nu på morgonen när ”säkringen hade gått”. Jag vippade tillbaka vippan, gjorde pluppkaffe och njuter det i skrivande stund.
säkringEl, proppar och vippor är bra skit det. Å kaffe, kaffe är inte heller så jäkla illa. Eller hur!?

9 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

