Det var en gång en leverans från ICA Maxi som aldrig kom fram…

Standard

Vad är det för fel på ICA Maxi egentligen? Hur kan det vara så svårt att skicka mig mina frysvaror jag beställt och för övrigt redan betalat för???

-Eftersom jag är krasslig bestämde jag mig för ICA Maxis näthandel med hemleverans. Shoppade och väntade varor dagen efter.
Leveranskillen ringde mig under torsdagskvällen och berättade att han var något försenad eftersom han måste åka in till butiken och hämta en kasse som han glömt. Min kasse. Helt okej, sånt händer även den bästa.

Leveransen kommer, en del varor var inte med då de var slut men annars såg allt okej ut. Jag betalade och han åkte. Vid uppackandet upptäckte jag att mina frysvaror, allt protein, saknades. Det var då eländet började!

Jag ringde leveranskillen, inget svar. Jag lämnade meddelande och skickade ett SMS, inget svar. Fyra påringningar till butikens kundtjänst, inget svar. Till sist mailade jag dem!

Fredagens svar, vi kommer ut med varorna och som kompensation får jag två fria leveranser.
Jag svarade att ni kan komma efter tre på fredag men som kompensation vill jag ha de varor som fattades, glass, kvarg, apelsiner och toapapper. Fler leveranser intresserade mig inte. Jag handlar inte där längre!
Fick svar att ja, de skulle skicka mina varor som inte fanns senast. Jag tackade för kompensationen och väntade hem mina varor.

Fredag kväll kom, en ny leveranskille kom med min kompensation. MEN MINA FRYSVAROR FANNS INTE!!! Han dubbelkollade och de fanns inte med på hans leveranslista över huvud taget!!!

Så min fråga är, VAR ÄR MIN MAT som ska ha varit packad sedan i torsdags lunch??? Jag har redan betalat för dem och de är min kasse! Min kasse som ni på något vis har slarvat bort eller fullständigt skiter i! Hu som JAG VILL HA MIN MAT!!!

5 responses »

  1. Men vad är det för skit? Vi har ett Maxi, där jag faktiskt jobbat. Ett riktigt trist ställe, ofta är varor slut ”hos leverantören ” , sist på nyheter, dåligt med eko och närodlat även om det har blivit bättre. Jag är ju född på Ica, i princip, så det känns trist att säga att jag just nu föredrar Coop.

    • Du får trösta dig med att det inte är på Maxi Stenhagen du jobbat.
      Å vetdu, jag har fortfarande inte fått mina varor. Ikväll klockan 17 säger de att jag ska få dem, men jag ropar inte hej förrän kassen är hemma. 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

