Hemleverans av ICA Maxi, nej tack…

Standard

Det finns en anledning till att jag väljer att handla på nätet. Inte matkassar men väl sånt man handlar när man shoppar till vardags. Men jag går inte med på vad som helst, så beroende av näthandel är jag inte. Kniper det eller får jag inte det jag betalar för så slutar jag och börjar gå i affärer i stället. Enkelt!

Senast det begav sig handlade jag hos COOP eftersom jag gillar deras ekologiska utbud. Efter att ha fått en del dåliga varor mindes jag varför jag slutade handla där från början. Nu sitter jag med en del pengar tillgodo där i onödan.

Den här gången, handlade jag hos ICA Maxi. Jag gillar ICA, i alla fall ”min” ICA-butik i Gottsunda centrum, den är världsbäst. Men näthandla från Maxi gör jag aldrig mer!!!
Mina varor skulle komma under tidig kvällskvist. Chauffören ringde och meddelade att han kommer att bli sen eftersom han missat att få med sig en av mina kassar. Det kan jag tycka är okej, sånt händer.
Till slut kommer han och då har vissa varor utgått utan att jag fått meddelande om det. När jag sen packar upp ser jag att det FATTAS EN KASSE trots att han varit en extrasväng till Maxi och hämtat en!

Mina frysvaror var inte med. Så nu sitter jag här med en jävla massa tillpiss men inget protein till det! Förbannat!

Jag har ringt chauffören, inget svar. Jag har messat honom, inget svar. Jag har ringt till butiken som har öppet ett par timmar till, inget svar. Jag har mailat deras kundtjänst och någon annan kundtjänst. Inget svar någon stans!

Dessutom fick jag betala 129 spänn för hemkörning trots att jag hade erbjudande om att betala 49:-

Så nej tack, aldrig mer ICA Maxis hemkörning för mig. Aldrig mer!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

