Klart som kristall, kristallklart…

Standard

Nu har familjen en födelsedag kvar att fira och sen får jag och plånboken pusta ut en liten stund. Men inte så länge, för sen är det dags för avslutningar och studenter, vår- och sommarfester och grillpartyn!

Presenter är inte helt lätt att handla till vuxna och halvvuxna personer. Pengar är visserligen ofta välkomna hos jubilaren men inte så roligt att ge bort. Å som gåva när man går på fest kan man knappast komma stickandes med ett par hundringar. Hur skulle det se ut!

Nä, då är det bättre med något personligt, något som inte alla andra har. Som vanligt snurrade jag runt på det stora Internet och hittade bland annat Kristallklart – butiken med personlig prägel.
Å nog var det personligt allt. Det går nog att trycka vad som helst på vad som helst så att det stämmer både till den stora festen som till någon som tar studenten.

Jag som är sugen på att skaffa glas till fest har alla möjligheter nu att skapa något personligt tryck på ett gäng glas. Frågan är nu bara vad jag skulle kunna trycka så att det blir fint!? Bilder på familjen går fetbort. Jo, jag älskar min familj och vi är de vackraste som finns. IRL, inte på glas, det vill säga.

Jag får fnula vidare på motiv. Eller text. Eller både och.

Champagneglas med gravyr

Champagneglas med gravyr

4 responses »

  1. Visdomsord a la Mie. Och så årtal. Ja.
    F.ö. tycker inte jag man behöver ruinera sig på presenter. Själva grejen är ju att bli firad. Så tänker jag om presenter till mig själv. Till barnen överdriver jag jämt. Dvs 4 ggr om året (födelsedag o jul). Övriga hamnar på en rimligare nivå. Maria kommer t.ex. få en grej som jag råkade ramla på som jag tyckte passade. Hade jag inte hittat just xxx hade jag bjuppat på något gott i Berlin. Så jobbar jag.

    • Det ÄR svårt att begränsa sig när det gäller ungarna… Det blir lätt överdrivet. 🙂
      Håller med dig i att grejen är att bli firad, gärna med ett besök, mer behövs inte.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

