Silver och sånt…

Standard

När jag börjat acceptera urologens dom och åter igen börjat planera för ett annorlunda liv fick jag glädjande besked hos Sveriges bästa gynonkolog igår!

Att jag hade ett sår, nekrotiskt sår, i urinblåsan visste jag sedan cystoskopin. Men att det inte gick att göra något åt det hade jag inte en aning om. Men det var så hon så, urologen, när jag var där och fick min dom. Såret jag hade skulle jag få dras med och det skulle inte bli bättre. Hade jag tur så skulle det heller inte bli värre men till slut skulle jag sannolikt få en urostomi. Visst, det finns saker som är värre än att få urostomi, men det var inte så jag hade tänkt mig framtiden.

Jag fick också höra att jag absolut inte får krysta, för då brister kärlen och såret blir större. Jag måste vara beredd på fler infektioner, stopp på grund av koagel och annat mys. Jag slutade med styrketräningen och såg mina vänner åka till Filippinerna utan mig.

Men så träffade jag Bengt Tholander igår. Världens bästa BT! Han begrep inte något för jo, det finns något att göra åt såret och blodandet!
Jag ska spolas med silverklorid fem gånger under en veckas tid. Sen är jag förhoppningsvis bra igen och jag kan både träna och ligga på White Beach och njuta!

silver

15 responses »

  1. Så viktigt att hamna hos rätt läkare, måste tydligen var på ordentligt för att få rätt hjälp. Nu hoppas vi att läkaren har rätt.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

