Money, money, money…

Standard

Jag har ju bestämt att i år är det mitt år. Mitt gyllene år! Åtminstone var det så jag hade tänkt mig att det skulle bli.

Att ha ett gyllene år kostar pengar och pengar växer inte på träd direkt. Men jag spar, å försöker spara ännu mer. Tyvärr har jag inte sett över mitt sparande, eller rättare sagt, VAR jag spar mina pengar. Just nu har jag bara ett konto på banken till noll och ingen ränta. Jag kunde lika gärna ha pengarna hemma i madrassen eller var man nu har dem!

Förr vet jag att t.ex. ICA hade bra ränta om man sparade pengar på deras kort. Men hur är det nu? Var ska jag spara för att få lite extra? Hur fungerar det med ”nätsparande” som t.ex. SevenDay? Jag vill inte låna pengar utan bara spara och det kan man ju göra där. Låter det bra eller är det för vilt?

Pengarna till Berlin finns redan, det är inga problem. Men jag ska ju till Filippinerna i höst också och även om det är billigt att vara där så behövs pengar. Sparade pengar, gärna med ränta!

pengar

12 responses »

  1. Jag tycker att du ska starta en egen bank, och låna ut pengar, säg att du tar 10% ränta ?? 🙂

    Instämmer annars i hur värdelöst det är när man inte får ett korvöre för att ha pengar på banken numera. Har tyvärr inget seriöst tips…

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

