Vuxenglas…

Standard

Jag funderar på att skaffa mig vuxenpoäng genom att köpa mig en ordentlig glasuppsättning. Har tittat mig omkring på både Kosta Boda, Orrefors och Vega… Men ju mer jag tittar desto mer förvirrad blir jag. Jag har ingen lust att lägga ner en massa pengar på något jag ledsnar på efter bara ett par år. Men samtidigt vill jag ha något tjusigt att dricka ur när det vankas fint.

Jag har ingen aning om vad jag vill ha, eller om jag ens vill ha! Jag fortsätter samla gammalt ett tag till och bestämmer mig sen, när jag är redo för fler vuxenpoäng!

Men OM jag satsar på finglas måste jag väl ha en korkskruv som är minst lika fin. Som den här, en läcker fast ful sak som kostar endast 385 000 SEK! Som hittat!

dyrt

9 responses »

  1. Jag har alla möjliga och omöjliga glas. Har nån gång fått ett gäng riktigt stora tunga rödvinsglas som garanterat ger massor av vuxenpoäng – problemet är dels att jag aldrig använder dem och dels att jag inte uppskattar de vuxenpoäng de i givet fall skulle ge. Jag är nog en IKEA brud. Slit och släng och krossa. Typ.
    Fast korkskruven – det är ju kult ju. 😉

  2. Jag hade fina glas, när jag var yngre. De festade sönder nästan samtliga, eftrr det har jag kört med billiga och ändå fina glas. Nu fick jag ett gäng fina igen då mina föräldrar inte använder sina längre, men jag ikeaglasen kommer fram före.

  3. Jag blir lite irriterad. Varför ängar någon en massa energi och nyttjar resurser för att skapa en korkskruv för 385 000 kr? Jag kan tänka mig massor av andra ändamål för den summan.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

